Sunday 12 July 2009

Kita Kena Sabar OK!

Fasilitator sedang asyik memberi penerangan

Peserta sedang 'asyik' mendengar .Hang faham ka En. Ali?

Man Chin ngan Cik Pah tetap kusyukkk....

Kuatkan iman kita OK!OK!OK!

KYT PROGRAM " ZERO ACCIDENT "
TARIKH : 8hb Julai 2009
TEMPAT : JKKP SELANGOR DARUL EHSAN

Aku terbang ke Selangor pada 07hb Julai 2009 jam 2.00 petang sampai lebih kurang 4.00ptg. Tunggu Nahar ( JKKP Perlis ) dan Izad (JKKP Kedah) kat KLIA. Bermalam di Hotel Summit Subang Jaya. Biasalah dah lama tak jumpa pelbagai cerita dapat dikongsikan. Bertanya tentang keluarga, pejabat, politik dan sebagainya.
Bawa ole-ole kek lapis saja bagi kat Nahar. Kat hotel ni rupa-rupanya bos bahagian siasatan kat Penang pun ada...tak syak lagi Cik Pah Nurol..apa habaq Cik Pah..?

Esok paginya 8hb Julai terus ke JKKP Selangor. Inilah first time sampai kat sini. Biasalah..masa kat Penang aku ni jarang orang nampak. Sempatlah aku jumpa sahabat-sahabat lama seperti Zul Apek (Zulhelmi Yusuf), Man Chin (Azman Husin), Sharudin Ali, Ali Ludin dan ramai lagi.

Bengkel 1/2 hari ni memang sempoi sikit..banyak belajar OK! OK! OK!.
Apa yang menarik Fasilitator dari Jepun ni cuba sungguh-sungguh untuk menerangkan program yang telah lama mereka laksanakan di Jepun untuk mencapai ''Zero Accident"

Sempat bertanya khabar sahabat-sahabat yang senasib dengan aku berhijrah ke negeri-negeri lain.

Sahabat A : Aku setiap minggu balik ziarah keluarga. Sampai sakit belakang punya dok bawa kereta.

Sahabat B : Tak tau la sampai bila aku nak jadi macam ni, hidupku dah tak berapa nak terurus.

Sahabat C : Sama-samalah kita berdoa agar kita semua selamat dan sihat!

Itulah luahan beberapa orang sahabat yang 'berhijrah' dan ada beberapa luahan sahabat-sahabat ini yang tak tergamak aku nak siarkan...begitu ??? sekali..Allah saja yang tahu. Sesungguhnya 'sabar itu adalah sebahagian dari iman'

Terima kasih Nahar dan Izad. Aku sampai Kuching 8.30 mlm.

No comments:

Post a Comment