Friday 14 August 2009

Jamuan Perpisahan Samuri & Shahril

Woww..amacam? Sedap tak?

Cangkul..jangan tak cangkul...

Inilah Samuri..bukan tauke 'Sate Samuri' tuu..

Selagi tak habis kita jangan balik!!

Amboiii Hj Ahmad kita..lupa sekejap kampung halaman..

Bila lagi yang bertopi tu??? Macamana pun Jenal akan naik 36 ke Miri

Aduuhhh...Abe Brie..dah boleh senyummm...

Bro Din, Bro Nazri Abdullah & Bro Suhaimi...sampai 'mengah' tibai steamboat

Kalau nak tau yang sebelah Samuri tu adalah MJ. Bukan Micheal Jackson tapi...
( Mamu Jarum ). Gelihati dengaq MJ bercerita zaman Kilang Padinya.

Walau ke Sabah sekalipun..Sarawak tetap dihatiku...Shahril Ramli

Lain macam isyarat bagus tu? Bagitau la Pak Iee...

Tanpa belas kasihan..segala sotong, udang dan ketam berkubur dalam kuali...

Yang terakhir sampai ke garisan penamat...Mahaza & Hj Nazron

TARIKH : 14hb Ogos 2009
TEMPAT: Restoran Pot & Grill. Matang.

Memang meriah! Secara peribadi aku dapat merasakan suasana kekeluargaan ada pada setiap warga JKKP Sarawak pada malam ini. Pada malam ini sebenarnya ada jamuan perpisahan buat ahli keluarga JKKP Sarawak iaitu Bro Samuri & Bro Shahril. Jamuan yang diadakan secara 'ad-hoc' yang diatur oleh En Bahari dan En Nazri Che Daud ini ada sedikit kelainan. Menu yang pasti menyelerakan adalah steamboat. Biasa dok pekena ikan bakaq sekali-sekala tukar selera.

Majlis makan bermula pukul 8.10 malam. Kata orang tua-tua..lauk dok panas-panas jangan dok biaq...nanti sejuk tak sedap. Selepas perut dah separuh terisi, Abang Long Bahari memulakan ucapan aluan dan memberi kata-kata nasihat kepada adik-adiknya. Seterusnya ucapan oleh Bro Samuri. Bagi peluang kat dia ni..mau tengah malam baru boleh berhenti..maklumlah duduk kat Sarawak hampir 4 tahun..dah tentu banyak cerita. Tidak lupa kepada Bro Shahril bagi peluang untuk bersuara ( orangnya agak pemalu )

Sebenarnya majlis ini juga diadakan sebagai tanda kesyukuran kerana seorang lagi ahli keluarga JKKP Sarawak telah melangsungkan perkahwinan pada 06/08/2009. Dalam ucapannya beliau memaklumkan akad nikah sudah...kenduri belum lagi...
Macamana pun kami semua fahammmm..
Dalam Islam kalau bertunang..eloklah didiamkan..dan kalau berkahwin..elok diwar-warkan..dan diraikan..

Untuk makluman, Bro Samuri akan berpindah ke JKKP Terengganu naik 36...tapi tarikh sebenar belum diketahui kerana mohon penangguhan..mau tidaknya...dua orang anak kesayangan nak ambil peperiksaan UPSR & SPM tahun ini. Kalau tak jadi pindah..Bro Samuri pulak buat kenduri kat kita! Kalau sahabat-sahabat dalam situasi sebegini macamana????

Bro Shahril pulak akan ke Labuan. Kata saja ke Labuan. Naik 41.pusing-pusing ke Kota Kinabalu dululahhh…( pejabat belum ada daaa….) .
Duduk di Sarawak hampir dua tahun setengah. Tahniah juga kepada beliau kerana pada 26hb September ini akan melangsungkan perkahwinan. Maka seluruh warga JKKP akan turun memeriahkan kenduri beliau.

Kepada sahabat-sahabat yang naik pangkat, yang baru menjadi suami dan akan menjadi suami...semuanya diucapkan banyak-banyak tahniah dan jangan lupa setiap antara kita ada AMANAH yang perlu dijaga.

**malam tu aku balik baju bau asap...

1 comment:

  1. ada logo halal ka steamboat tu pak lang? atau hang yang keluaq sijil halal tu..... hee...hee.... tengok semacam aja depa dok sepit dengan penyepit.....

    ReplyDelete