Monday 5 October 2009

Keindahan Bersama-Mu Darul Falah

TARIKH : 03hb & 04hb Oktober 2009
TEMPAT : Institut Dakwah Darul Falah , Jln Kuching / Serian.

Kelab Remaja JIM ( KRJ ) Kuching sekali lagi ' Menyerlah Jauh Dari Yang Biasa' dengan menjalankan program Keindahan Bersama-Mu ( KBM ) di Institut Dakwah Darul Falah , Jln Kuching / Serian.

Program ini adalah anjuran bersama Kelab Remaja JIM, Kelab Remaja Hikmah & Kelab Anak Didik Darul Falah.

Seperti berada di kawasan peranginan dengan udara yang tenang dan damai..

Alhamdulillah jumlah peserta yang terkumpul pada program ini terdiri daripada 30 peserta lelaki (adik sayang ) dan 46 peserta perempuan ( adik kasih ). Adik-adik KARISMA seramai 5 orang, urusetia Darul Falah 5 orang dan Jawatankuasa KBM seramai 12 orang.

Bagi aku yang dari luar Sarawak berasa bertuah kerana dapat bersama-sama dalam program ini dan Institut Dakwah Darul Falah Jalan Kuching/Serian dahulunya merupakan pusat pendidikan Islam yang tersohor di Sarawak harap-harap akan kembali menyinar.

Teruskan perjuangan..ramai lagi akan ikut 'penerbangan' kalian

Semoga Allah membuka pintu-pintu hati ini dalam mengerjakan kebaikan

Tahniah kepada Cikgu Syukri yang sentiasa membawa seluruh anggota keluarga datang ber ' KBM '. Tidak lupa juga kepada Zack & Zie serta anak beranak, Ainol Al-Hawari, sahabat-sahabat KARISMA yang sanggup meluangkan masa, urusetia Darul Falah dan team KBM... 'tabik spring' kepada kalian.
Sesungguhnya Allah jualah yang akan membalas segala usaha kalian.

Teringat tazkirah Al Fadil Ustaz Rozee…" Orang yang berjuang ke jalan Allah umpama seorang pemanah yang memanah musuhnya. Pahala yang pertama diberikan kepada pemanah. Keduanya diberikan kepada orang yang membuat panah dan ketiganya diberikan pahala kepada orang yang menyumbangkan segala usaha selain yang pertama dan kedua bagi memerangi musuhnya".

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang KBM layarilah kbm2u.blogspot.com

No comments:

Post a Comment