Thursday 18 June 2009

Perjalanan Masih Jauh..

Dok tunggu 'belon' kat Limbang

Saya dah 'tunggu' nak balik, dah dekat 4 tahun

Peta Negeri Sarawak Bumi Kenyalang

Bumi Allah ini tersangat luas. Itulah yang boleh aku katakan, malah di dalam Al-Quran juga banyak menyebutnya. Lihatlah sendiri peta Sarawak. Kesempatan bertugas di bumi bertuah ini akan aku gunakan sepenuhnya melihat sendiri kebesaranNya. Rupa-rupanya banyak lagi tempat yang masih belum aku jelajah. Minggu ini berkesempatan ke Limbang dan Miri. Macamana nak ke Limbang/Miri? Boleh ikut darat, boleh juga ikut udara. Aku dan Bang Din (kader pertanian) ambil 'belon'.

Jadual perjalanan :-

15.06.2009 Kuching ke Miri. Bermalam di Hotel Dynasty Miri.

16.06.2009 Miri ke Limbang. Bermalam di Hotel Prime Limbang.

17.06.2009 Limbang ke Miri. Bermalam 2 hari di Miri Hotel.

19.06.2009 Miri ke Kuching.

Kata Bang Din..bila kita berjauhan dengan keluarga terutama 'outstation' ni, hati kita akan bertambah dan sentiasa mengingatiNya.
Ya Allah Ya Tuhanku, kuatkanlah fizikal dan mentalku. Lindungilah isteri dan anak-anakku dari ancaman orang-orang yang zalim. Tabahkanlah hati isteri dan anak-anakku. Hanya padaMu aku berserah dan hanya padaMu aku memohon pertolongan. Aminnn...


No comments:

Post a Comment