Sunday 5 July 2009

Sedikit Sumbanganku..

Wajah-wajah ceria anak-anak Sarawak
Generasi masa hadapan yang cemerlang

Makan & minum berjamaah


KEM AULAD BESTARI ( MOTIVASI UPSR 2009 )
TARIKH : 4hb Julai 2009 hingga 5hb Julai 2009
TEMPAT: Biro Wanita, Kuching Sarawak
"Aulad Bestari Warisan Harapan"

Program yang aku turut serta pada minggu ini adalah salah satu program yang cukup menarik dan sebagai salah seorang fasilitator, aku berasa sangat teruja dan secara tak langsung dapat mengembalikan nostalgia zaman kanak-kanak yang sentiasa mempunyai pelbagai karenahnya. Aku ditugaskan untuk memberi tazkirah Maghrib dan Subuh bertajuk "Al-Quran & Sains". Biasalah.. Powerpoint Dr Hisyamudin Alham menjadi rujukan.

Zaman kanak-kanak aku tak banyak program sebegini. Dulu-dulu mana ada projektor, PA sistem yang canggih dan bahan-bahan motivasi yang best. Lihatlah zaman sekarang yang serba canggih dan 'segera' ini pelbagai peralatan ada..yang semestinya dapat digunakan untuk berdakwah. Kalau tak kepada orang lain..sekurang-kurangnya kepada ahli keluarga sendiri.

Terima kasih kepada team KAB Kuching ( Kak Ummi + Cikgu Hamzah, Bro Zack + Zie, Ainol (kumpulan nasyid Hawary), Cikgu Shukri, Razak, Rozie, Bismie dan lain-lain ) serta tidak lupa kepada YDP Jim Sarawak Ust Suudi kerana sudi menerima sahabat dari semenanjung ini.


No comments:

Post a Comment