Monday 13 July 2009

Bersukan Sihatkan badan

Zie diisytiharkan 'pemenang' bagi semua kategori
Cuba teka, 1 kilo turun, 2 kilo naik?
Semoga anak isteriku gembira di bumi bertuah ini


MARI BERSUKAN SIHATKAN BADAN
TARIKH : 12hb Julai 2009
TEMPAT :
1. RIVERSIDE BOWLING KUCHING – 10pagi hingga 12 tghr
2. PUSTAKA NEGERI SARAWAK – 5.00 ptg hingga 6.30 ptg

Pantang dicabar! Sebut saja nak main bowling, tangan aku dah mula menggeletar. Kelam-kabut pagi-pagi lagi ke Pasar Satok beli barang dapur bersama keluarga.
Buka kotak cari di mana beg bowling aku. Kali terakhir main adalah semasa pertandingan persahabatan antara kawan-kawan JKKP Penang awal tahun 2009.

Masih dalam ingatan detik bersama-sama sahabat di sana main bowling kat MegaLane dan Summit BM..cukup meriah. Det..mana 'skill' hang? Mana tangan besi Krie? Syam yang hayun bagai nak pecah lantai dan macam-macam lagi aksi ngeri hampa kat sana? Jangan lupa, solat jangan tinggal!

Aku dah mula main bowling kat sini dengan sahabat-sahabat KRJ (Kelab Remaja Jim) Kuching. Bro Zack, Zie dan Razak. Yang lain tu masih menyimpan 'skill'.
Tak banyak pilihan tempat main kat sini. Walau bagaimanapun riadah kena berjalan. Anak aku Muhammad pun dok geram nak main. Sabaq sat anak abah!!

Sebelah petang pula berkumpul lagi di Pustaka Negeri Sarawak. Kat sini ada sebuah tasik dan dekat sangat dengan Masjid Negeri Sarawak. Berjalan satu pusingan, bagi ikan makan kat dalam kolam..cukup mengembirakan hati anak-anak. Yang paling meletihkan adalah semasa 'senaman perut', habis roti kahwin, cucur udang, kepak ayam bakar, sirap dan air oren.

Aktiviti ini boleh dilakukan seminggu sekali, macam kat SPT..Bang Mat Habuna akan hantar SMS...Jom PATT kat........????? PATT adalah 'PAGI AHAD TAK TIDUR'.
Kalau yang ada basikal tu boleh la mengayuh, yang ada pancing boleh la mengail, yang ada raket boleh la 'smash', yang ada 'tajak' boleh la menebas..kalau yang tak ada apa-apa....LU PIKIR LA SENDIRI.

"MAJULAH SUKAN UNTUK DIRI SENDIRI"

2 comments:

  1. semayang tak lupa, walaupun hujung waktu, tapi masih dalam waktu lagi. takyah dok kenen aku laa....

    ReplyDelete
  2. salam ziarah mie...
    baguih la dah ada blog...
    rajin2 la update

    ReplyDelete