Monday 20 July 2009

"Satu Tekad" Sek. Keb Temenggong

Lambang keunggulan Cikgu Hamzah dan rakan-rakannya
Berikan ku sebaris kata..untuk ku susuri jalan gelita...
Bro Zack dengan anak-anak angkatnya
Sama-samalah kita jadi bapa yang soleh

Semoga menjadi anak yang solehah

PROGRAM MOTIVASI KECEMERLANGAN UPSR
TARIKH : 17hb hingga 19hb Julai 2009
TEMPAT : SEK.KEBANGSAAN TEMENGGONG PADAWAN SARAWAK.

Kelab Aulad Bestari ( KAB ) Sarawak telah dijemput untuk memenuhi slot bermula pada 18hb ( 9.30 malam hingga 12.00 malam) . Keesokan harinya untuk slot penutup.Seramai lebih kurang 45 orang pelajar tahun 6 yang akan mengambil peperiksaan pada tahun ini diwajibkan hadir. Ada juga peserta Non Muslim turut serta.

Zie telah memulakan pogram dengan melakukan aktiviti ice-breaking , Cikgu Hamzah dengan 'provok'nya, Cikgu Kartini dengan cerita-cerita syahdunya, Rozie dan anak Ust Suudi dengan kamera videonya dan Bro Zack dengan PA sistemnya.

Semua ini dibuat bagi mengembalikan semangat pelajar-pelajar dan membuatkan mereka sedar akan pentingnya usaha ibu bapa mengasuh dan membesarkan mereka menjadi anak yang berjaya. Mana ada ibu bapa di atas muka bumi ini mahukan anak-anaknya jadi tak tentu hala?

Program sebegini bukan setakat pelajar sahaja yang syahdu..aku yang berada di situ pun 'merambu' juga ayaq mata. Apa tidaknya..dah la berjauhan dengan ibu bapa, mulalah teringat kat lepa di kampong tu. Teringat kata abahku "Mie belajaqlah rajin-rajin, biaqlah elok daripada abah nii..."

Semoga pelajar SK Temenggong Sarawak akan menjadi pelajar yang berjaya dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment